Rättslöst Land..

Idag tänkte jag att vi skulle tillbringa lite tid att fundera över den så kallade moralen. Eller rättare sagt avsaknaden av moral. I dagens samhälle kan man mer eller mindre göra precis vad som helst utan att få några kännbara straff.

Alla vet att det daltas alldeles för mycket med våra brottslingar oavsett ålder och brott. Eftersom det är ett problem som är utbrett i hela vårt avlånga land så kommer jag att begränsa mig till lilla Blekinge och ta ett par exempel från den gångna veckan.

* En förtroende vald politiker i Kommunalhuset i Ronneby, hade för ett tag sedan lite tid över från sitt stressiga arbetsschema och hade inget att göra. Men då fick han en ide´. Jag ska minsann ta och spöa upp kvinnan där hemma, det var ju ändå ett tag sedan tänkte den folkvalde politikern.Sagt och gjort.
 
Det fega kräket gjorde vad han hade bestämt sig för och fick till sin förvåning en fällande dom på sig. Men det gjorde inte så mycket efter som Sillberskys(osäker på stavningen) lakejer från storstaden fixade till så att det bara blev en tredjedel av straffet kvar efter en överklagan. Men nu tycker politikern i fråga att han har blivit taskigt behandlad och i skrivande stund så vill han att han ska gå helt fri. Och jag skulle inte bli förvånad om så blir fallet. Jag glömde väl inte att nämna att han fortfarande gå till jobbet varje dag med lätta steg.

* En annan sak som förbryllar mig är en sak som hände för ett tag sedan i Rödeby. En kille i 19 års åldern skiter bort en så kallad "affär" med droger. Han kommer tillbaka både utan pengar och droger till dom som har bett honom att genomföra affären. Då bestämmer sig dessa tre grabbarna och en tjej för att spärra in den misslyckade "affärsmannen" i en lägenhet i två dagar.

Under dessa två dagar så får "affärsmannen" utstå psykisk och fysisk misshandel innan han lyckas att ta sig därifrån. Bland annat så får han höra att dom ska skära av vissa kroppsdelar och även att hans tänder ska dras ut. Häromdagen så kom domen. Böter och skyddstillsyn på grund av förövarnas låga ålder. 

Jag glömde säkert att nämna att två av killarna är 19 år gamla. Och eftersom man är straff myndig i Sverige vid 18 års ålder så förstår man ju att man inte kan vara elak och döma ut något fängelsestraff. Så nu går dom ute som vilka som helst. Vem vet dom kanske just nu befinner sig i en kommun nära dig.  

Så här kan jag hålla på länge länge till, och då håller jag mig ändå bara i Blekinge och den gångna veckan. Så nästa gång någon tycker att ett brott som har begåtts ska straffas med ett hårt straff så kom ihåg följande.

Vi Svenskar är när det gäller brott och straff i särklass det MESIGASTE och det SNÄLLASTE folket i VÄRLDEN.
Frågan ni ska ställa er är om vi verkligen vill ha det så???



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0