Onsdag kväll..

Har under kvällens lopp fullständigt krossat ungarna på jobbet i minigolf. Och nej jag har ingen pedagogisk utbildning så jag låter ingen vinna över mig bara för att dom är mindre. Är man bäst så är man.

Synd att jag inte kan säga detsamma om mitt gamla lag i fotboll Kallinge SK. Idag fick dom inkassera ännu en förlust med siffrorna 3-1. Hade lite häng på en pinne när reduceringen fram till 2-1 kom med en kvart kvar att spela. Men som vanligt så brukar det bli ännu ett i asen när man trycker på framåt för att kvittera. Men det är bara att ta nya tag.

Ett annat lag som tar lite poäng överallt och som endast har förlorat en match på hela vår säsongen är Hallabro. Fick idag via sms tag i Hallabros tränare Björn Bohlin. Och han erkände utan omsvep att även om dom fick en pinne med sig i derbyt mot Backaryd så hade dom i dagens match tur. Vet inte vad han den där Bohlin gör med sina mannar?? Men han är nog det närmaste Jesus vi i Ronneby kommun kommer.

För även Bohlin kan precis som Jesus på sin tid få vem som helst att springa även om dom mer eller mindre är halvdöda. En bra egenskap att ha. För ibland så får man lägga fotbollen åt sidan och bara kämpa och springa tills man mer eller mindre kräks. Inte många tränare i ultimaserierna som lyckas att få sina spelare att göra just detta. Fotboll behöver inte alltid vara snygg, det är i slutändan poängen som räknas.

Så gott folk detta var allt för ikväll..



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmmmm..... och så skriver du om Björn igen... dags att bli svartsjuk igen eller ;)

2009-06-17 @ 22:33:19

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0