Viva La France

 

Har precis suttit och kollat på Handbollsfinalen mellan Kroatien och Frankrike. Och ingen är gladare än jag att Frankrike kunde stå i mot allt det som dom hade i mot sig. Jag har alltid hyllat alla handbollsspelare oavsett nationalitet för att dom är ärliga och ta skiten som dom får utstå på planen.

Men efter dagens final så har jag ändrat mig radikalt. För ett värre lag än Kroatien till att göra allt för att få fördelar har jag aldrig sett. Det var ibland rena rama parodin på hur spelare i Kroatien kunde trilla så lätt som dom gjorde. Att detta har sedan urminnes tider existerat i idrotter som fotboll har man tyvärr fått vänja sig vid. Men jag trodde fram tills idag att handbollen som idrott var ett undantag. Hur man sedan som ledare kan mana på sina spelare när ledaren ifråga vet att hans spelare har gjort fel är även det ett mysterium. Så ännu en gång Viva La France, dom förstod i alla fall att det är lättare att vinna en VM final om man står upp och focusera på uppgiften. Nämnligen att spela Handboll.

Tänkte att jag skulle avsluta med att nämna att jag nu kommer att göra som en del av vår skribent elit brukar göra när det gått knackigt för ens egna land men bra för något annat. Jag kommer att hitta minsta möjliga samband med minsta möjliga logik i nästa rad som kommer att skrivas.

Jag är idag STOLT över att vara FRANSMAN.

Jag var ju ändå en vecka i Paris sommaren 2007.



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0