Ingen dag är den

andra lik finns det något som heter. Och idag kan det inte stämma bättre. Började ganska bra annars, efter att ha öppnat upp på jobbet runt klockan tre så var det som vanligt. En hel drös med ungar samlades direkt runt pingisbordet. Med endast en halvtimme bokat så kan man ju tycka att man borde lägga ner den tiden på att faktiskt spela lite pingis.

Men inte då, istället så ska det diskuteras om allt och inget alls vilket leder till att decibel antalet närmar sig ett par hundra (ljuger faktiskt inte) ganska så omgående. Och detta hinner dom med utan att någon ens har börjat att serva. När man sedan förklarar för dessa ungdomarna att det är dags att "tagga" ner lite på ljudnivån så är det då det händer.

Ungarna bara tittar på en som om man vore dum i huvudet och fattar förstås inte ett jävla dugg av det man just har sagt. Istället så fortsätter dom i samma spår och skiter fullständigt i allt vad respekt för vuxna såväl som för andra betyder. Och det är då det slår mig, vilka fan tror dom att dom är? Ska jag behöva ha ett gäng skrikande ungar på min arbetsplats fast jag har bett dom snällt om att vara lite tystare?

Icke sa nicke. När man då gör som jag gör, det vill säga att jag helt sonika samla in varenda jävla pingisrack så blir det som att skruva ner ljudet på tv:n. Men varför ska jag överhuvudtage behöva göra en sådan här grej för att det ska bli tyst? Det enda jag kan tänka mig är att dagens ungdomar oavsett nationalitet är åt helvete för egoistiska för att överhuvudtaget tänka på någon annan än sig själv. Och detta är en enligt mig i alla fall farlig utveckling.
 
Dagens ungdomar vet alldeles för mycket om deras rättigheter, men åt helvete för lite om deras skyldigheter. Så till alla er där ute med barn, oavsett ålder. Lär dom vad orden respekt och hänsyn betyder i en tidig ålder. För annars så vet man inte vad våra ungdomar kommer att hamna. För som det ser ut idag så är det inte annat än att man blir lite mörkrädd....



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen.... 

Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0