Dags igen...

Han tyvärr inte skriva några rader igår för att det fanns helt enkelt inte tid. Men fredagen försvann lika snabbt som den kom. Första passet på skolan mellan 08.00 och 13.00 flöt på väldigt smärtfritt. Andra passet på fritidsgården mellan 18.00 och 00.30 var lite tuffare måste jag säga och det berodde inte bara på dess sena timme. För inte är det lätt att åka iväg med ett gäng hormonstinna ungdomar på ett högstadie disco inte.

Konstigt att "stora" coola killar kan bli så till sig när dom ser ett kjoltyg så att dom knappast få fram en enda stavelse. Och hade det inte varit för den höga musiken så hade allt varit lungt och stilla. Men det är väl bara att acceptera det faktum att man börjar att komma till åren.

Idag är det lördag och jag har en fru här hemma som är som en barnunge på julafton. Anledningen???? Melodifestivalen på tv. Denna årliga mer eller mindre uppgjorda tävling lockar fortfarande en storpublik, och det är för mig en gåta. Och nej jag är inte en av dom som sitter klistrad framför tv:n när det är dags för alla bidrag att göra sitt. Jag är mer eller mindre säker på att jag kan plocka ut minst två av dom tre som ikväll antagligen går vidare direkt eller den som går till andra chansen.

Och det är ju också något som förbryllar mig en aning. Varför har man en andra chans??? Är man inte tillräckligt bra första gången så ska man ju inte gå vidare. Istället så blir det ett uppsamlings heat med idel förlorare som få sjunga ännu en gång, och allt detta bara för att få fram en vinnare bland förlorarna. Jag hittar inte logiken i det hela. Här kommer ändå namnen på dom som jag är relativt säker på kommer att stå som vinnare/andra chansare.

Marie Serneholt - Disconnect me

Shirley Clamp - Med hjärtat fyllt av ljus

Scotts - Jag tror på oss



Till sist så ska jag försöka mig på att göra något som jag har lovat min fru för några år sedan att jag skulle göra. Skriva en dikt, så det är ju lika bra att man gör ett försök.

"Ingen är som du, för du är min vackra fru. Jag älskar dig även om kranen i köket läcker. Hoppas att dessa rader räcker"



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

Kommentarer
Postat av: Catrin

Älskar dig pelle, de rader var värda att vänta på i 6 år... PussPuss

2009-02-07 @ 16:32:13
URL: http://catriin.blogg.se/
Postat av: Ella

Lika duktig på dikter som på att snickra...fast den va lika rolig som att se dig snickra:D



tror nog att Catrin får dig att titta på trökiga melodifestivalen iallafall halva tiden:)

2009-02-07 @ 20:21:21
URL: http://www.metrobloggen.se/engdahl

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0