Låt det brinna...

Börja bli lite allnänt trött på alla bränder i Rosengård i Malmö. Såg en intervju i torsdags på nyheterna där dom pratade med boende i rosengård i olika åldrar och alla sa dom samma sak.

Du vet mannen att alla tycker att vi är dåliga människor. Men vi är som hela stora familjet här, vi skulle aldrig kunna skada på någon annan mannen du vet?

Någon timme senare så brinner det för fullt i en av byggnaderna. Idag Tisdag så händer detta igen och det är då jag tycker att det måste vara slutlekt.

Är det verkligen meningen att man ska sätta sin egna familjen på skada? Så gör man väl inte mot familje
medlemmar?
 
Vad dom där i mot vet är att räddningstjänsten har en skyldighet att åka ut och göra allt som står i derans makt för att släcka det som brinner.

Och det är då dom visar varför dom har sitt dåliga rykte. För när räddningstjänsten är på plats för att göra sitt jobb så blir dom genast attackerade med stenar. Detta innebär ju att dom inte kan göra något åt dessa bränder, utan att polisen få komma och skydda dessa brandmän.
 
Någon som har problem att få ihop varför gemene man tycker att det dåliga ryktet är befogat???

Nu vet jag att det säkert är någon/några av mina få läsare som inte tycker om detta inlägget. Och till er säger jag bara följande.

Min blogg och jag skriver vad jag vill, när jag vill, och hur jag vill....



Ha det bäst där ute tills vi hörs/syns igen....







Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0