Tisdag Eftermiddag

Har precis kommit hem från en relativt lugn dag på jobbet för en gångs skull. Som vanligt blir man bemött på ett underbart sätt när man kommer hem. Först så blir man utskälld och sedan mer eller mindre ner piskad av en ständigt viftande svans som tillhör en alltid lika glad hund. Man kan ju inte bli annat än glad, och alla eventuella bekymmer dom bara försvinner när man har en liten prickig sak som gör allt för att man ska må bra.

Om det inte är så att man har en matskål att konkurrera med vill säga? Då är ju inte husse så himla intressant. Och det får man ju förstå.

Men man får ta vara på det possitiva här i livet. Dottern min  är hur glad som helst idag fast det har varit internationella prov i skolan, och anledningen är att hon har varit och hälsat på en liten Oscar som den nyfödde ska heta. Och vad kan vara mer possitivt än att ha en glad tonårsdotter i huset?.

Till sist så vill jag bara rätta till en sak som jag skrev i ett tidigare inlägg angående våran "Lilla" praktikant som vi har på jobbet. Fick idag en tillrättavisningen att "praktikant" Matilda inte alls är liten. Hon är alldeles lagom. Och har hon sagt att det är så, så är det bara för mig att acceptera detta...S... Ska också nämna att alldeles lagom Matilda inte bara är trevlig utan hon är också väldigt duktig på det hon gör..



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

 

Kommentarer
Postat av: Lagom Mathilda

Skall lägga huvudet på kudden och sova, så kom jag på. Glömt din blogg ikväll, så jag var tvungen att läsa. Den är så underhållande:D



Just det, jag är lagom=)

2009-02-03 @ 22:34:02

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0