Hur kan det komma sig???

Hur kan det komma sig att vissa människor inte har någon som helst empati för andra människor bara för att dom har ett annat kön? Denna frågan har jag ställt mig många gånger. Idag så var jag med om en händelse på
mitt jobb som fick mig att tänka till ordentligt. Jag fick idag på nära håll se hur en människa helt struntade i vad en
annan människa sa.

Detta kan för mig bara betyda en sak, och det är att detta förakt inte kan komma från någon annanstans än från hemmets så kallade "trygga" värld. För i skrivande stund så kan jag inte hitta någon som helst annan förklaring på det hela. Jag har under kvällen jobbat med en kvinnlig kollega som är väldigt bra på det hon gör, hon är överlägsen mig när det gäller såväl utbildning som erfarenhet. Men ändå så behandlas hon som om hon vore
helt osynlig. Medans det ibland räcker att jag endast behöva resa mig från stolen för att det ska bli "ordning"
på det som håller på att hända.

Detta otäcka kvinnoförakt och bristen på empati fick jag ikväll ett ansikte på. Och det ansiktet satt på en
pojke som inte ens är 11 år fyllda. Jag kan inte ens göra ett försök att föreställa mig hur min kvinnliga kollega
kände sig när hon blev behandlad på detta sättet. Men en sak vet jag i alla fall. Och det är att jag från och med dags datum kommer att göra allt vad jag kan för att förhindra att detta händer igen. Och det gäller såväl
i min yrkesroll som i det privata livet.

För jag anser att en liten slyngel inte ska tro att han kan behandla folk olika för att vissa har snopp mellan benen
och vissa andra inte har det.



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0