Måndag...

Ja då var det Måndag igen och helgen har som vanligt sprungit iväg alldeles för snabbt. I normala fall så brukar man vara på väg till jobbet vid denna tiden men inte idag inte. Jag har drabbats av det värsta en man kan drabbas av. Ja ni trodde rätt. Jag har åkt på en manlig förkylning. Även om
jag inte är så ynklig som mannen på bilden så är det inte långt ifrån.

Men en fråga man måste ställa sig är ju varför vi män (dom flesta i.a.f.) blir så ynkliga när vi åker på en förkylning? För er som kommer ihåg så fanns det för några års sedan en reklam med en förkyld man i huvudrollen och denna mannen sa en mening som jag tycker stämmer alldeles utmärkt.

"Kvinnor pratar om att föda barn, men då har dom aldrig varit riktigt förkylda." För visst finns det lättare saker än att få en ryggmärgsbedövning i näsan. Plus att det faktiskt är frivilligt att skaffa (IRONI) barn men förkylningen kommer ju helt oväntat. Det är ju inte direkt så att man går och vänta 9 månader på den och samtidigt blir glad när tiden är inne.

Så nu ska jag tycka som om mig själv hela dagen och göra allt det där som jag inte brukar göra en måndagskväll. Jag ska se till så att merparten av min tid tillbringas i sängen och sedan hoppas på det bästa att man kan gå till jobbet imorgon igen.



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0