Autogiro..

Ännu en underbar dag att vakna upp till. Man har sovmorgon för första gången på två år. Solen skiner från en klarblå himmel, man har käkat en nyttig frukost, duschat och suget efter snuset är lite mindre idag än vad det var igår. Koppla hunden och ge mig ut på en morgonpromenad.

Efter ett par minuter med hunden gående vid min sida så möter vi ett gäng killar i 15 års åldern, som har till nöje att sparka omkull ett antal cyklar som står parkerade i ett cykelställ. Det är då tanken slår mig. AUTOGIRO.

För efter att jag har talat om för dessa små mini huliganer att det dom håller på med är ju totalt meningslöst, och att dom säkert inte skulle vilja att någon gjorde så med deras cyklar så titta dom på en och säger följande. Skit du i det.

I den stunden så tänkte jag bara på att om det inte hade varit för månadens autogiro så hade jag med all säkerhet gjort något som inte hade varit bra alls. Så som att dra upp ungarnas byxor en halv meter så dom hade hamnat på rätt ställe, eller helt enkelt tvingat dom att resa upp cyklarna som dom nyss har sparkat till marken.

Många tycker säkert att jag saknar civilkurage som inte gjorde något åt denna situationen. Men alla vet ju vad som händer idagens samhälle om man ingriper. Jag hade med all säkerhet fått en anmälan på mig som i värsta fall hade kunnat kostat mig jobbet (jobbar som fritidsledare) och det hade det inte varit värt.

Så tack gode gud för Autogiro. För annars så hade Pelle Fridh idag gjort något som han hade fått ångra längre fram. 



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen.... 


Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0