Nu är bloggen vaken igen....

Pelle+Buss=Odör. Vet inte vad det beror på men det är konstigt att just jag drar till mig odörer som inte är av denna värld så fort jag åker buss. Igår kväll när jag satt och väntade på tåget efter ännu ett kvällspass på jobbet så kom det allt mer vanliga meddelandet i högtalarna på stationen.

Öresundståget till Malmö via Ronneby/Kristianstad är inställt och ersätts med buss. Eftersom man inte blev förvånad så var det ju bara att gå ut till bussen och göra det så bekvämt som möjligt. Efterhand som bussen blir mer och mer packad med folk så händer det.

 In på bussen stiger det en medelålders man med svettningar vars bäst före datum har gått ut för länge sedan. Att han sedan har tillräckligt med tandsten i munnen för att kunna bygga upp Berlinmuren igen är ju inte direkt något plus. Och till råga på allt så ska han prata i ett kör om allt och inget alls. Det är i ett sådant här läge man ställer sig frågan VARFÖR JUST JAG????

Men som tur väl är så gick ju solen upp idag i alla fall och det är ju trots allt snart helg igen.



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen

 

Kommentarer
Postat av: Frugan

Stackars min älskling....



Äntligen har du börjat blogga igen... PussPuss mitt hjärtas allt

2009-10-29 @ 21:15:17
URL: http://catriin.blogg.se/

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0