Mors dag..

Idag är det som bekant Mors Dag. Och då är det ju en självklarhet att detta ska firas på olika sätt. Allt från blommor till presenter och eventuella middagar står på dagordningen. Och alla affärs/resturang ägare gnuggar händerna allt eftersom pengarna slås in i kassan.

För jag ser denna dagen som ett kommerciellt (inte en chans i världen  att det stavas så) jippo. Jag tycker att det är fruktansvärt att man överhuvudtaget ska behöva "komma" på en sådan här dag. Jag ser det som självklart att man ska på något sätt ära och även uppskatta sin mor oavsett om det står i kalendern eller i all denna reklam hysteri som kommer som ett brev på posten just när denna dag nalkas.

Så gör jag som jag. Skit i vad det står i kalendern och släng all mors dags reklam och gör varje dag till just din mors dag. Behövs inte så mycket egentligen för att göra sin mor glad. Ett samtal eller ett sms, en kopp kaffe för att man kör in en stund när man ändå är i krokarna, istället för att växla ner och gasa förbi.

HOPPAS ATT DU FÅR EN RIKTIGT BRA DAG IDAG OCKSÅ MORSAN.



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0