Melodifestivalen Live

Laptoppen på bordet, ölen i handen och melodifestivalen på tv:n. Kommer att köra en halvt om halvt LIVE "skrivning".

Det börjar som vanligt med att programledaren Petra Mede kör sitt gamla vanliga sexskämt som en stående inledning. Klänningen ser väl ut som si så där.

Verka vara bra tryck i Norrköping..

Först ut är Scotts: För en gångs skull så är det ett dansband som använder mer än 3 accord. Tror inte att det är någon hit att sjunga om rödljus och en hackande bil, men man vet ju aldrig. Men det kanske räcker med ett botox ansikte och ett golgate leende. Frugan har i alla fall svårt att sitta still. Frugan kräktes just i soffan. Anledningen?? Sångaren i Scotts har vita skor.

Sarah Dawn Finer på tur: Tur att dom inte går efter scenkläderna. Inte mycket att hänga i granen. Varken när det gäller framträdandet eller sången. Det mest upphetsande för publiken i Norrköping är väl att se om brösten kommer att hålla sig på plats eller inte.

Vinnare: Scotts i mina öron. Frugan säger Sara...

Sara vidare..1-0 till frugan.

Lili & Susie: Tycker att dom två finska systrarna har en bra chans att gå vidare. Att systrarnas bäst före datum har gått ut tror jag spelar mindre roll i kväll. Om det är ett plus att dom fortfarande har kvar sina kläder och frisyrer från 80- talet återstår att se. Men jag gillar låten.

BWO: Mannen, myten, ridhjälmen har precis gjort  entre. Låten är enligt mig riktigt dålig. Men traditionens makt är stark, så tyvärr så går dom väl vidare. 

Vinnare: Jag säger BWO. Frugan håller på Lili & Susie.

Lili & Susie vidare.. 2-0 till frugan. Alexander Bard red inte keyboarden tillräckligt hårt.

Amy Diamond: Ser som vanligt ut som en 10 årig flicka på väg till skolan. Är det ingen som kan tala om för henne att hon faktiskt är 17 år gammal. Så hon får väl hoppas att rösten räcker i tävlingen mot "piloterna".

Star Pilots: Grabbarna som har gett solglasögonen ett ansikte (det lilla man ser av ansiktet vill säga). Man kan ju inte säga annat än att dessa grabbar sticker ut. Jag gillar denna låten skarpt. Att sedan sångaren ser ut som en billig kopia av Richard Geere från kultfilmen En officer och gentleman spelar mindre roll. Denna låten rockar.

Vinnare: Tråkigt att frugan och jag har samma svar. Pilots...

Piloterna vidare. Ser ut som att frugan vinner....

Rigo Feat Red Fox: Namnet säger allt. Dom är mina favoriter, bara älskar dessa grabbarna. För en gångs skull så gillar jag att sångaren ser ut som att han har kammat sig med en tub skokräm. Detta är vad den denna annars så tråkiga tävling behöver. GO RED FOX.

Caroline Af Ugglas: Kommentarerna är överflödiga. Har aldrig gillat denna "dam". Förstå att hon sjunger snälla snälla snälla. För det är med all säkerhet en bedjan till det svenska folket att rösta på henne. Vet inte om frugan har somnat i soffan eller om det är så att hon drömmer sig bort någonstans? Eller så har hon slutit sina ögon för att slippa se eländet?

Vinnare: Frugan hoa på ugglan men det gör inte jag.

Ugglan vidare av någon konstig anledning. Frugan har 3-1. Jag erkänner mig besegrad.

Mellanspelet med Henrik Dorsins 20:a Irish Coffe är helt klart en höjdpunkt.

Dags för semifinaler: Sara vs Lili & Susie. Jag säger Finska Systrar. Frugan säger Sara.

Vinnare: Sara, bara att erkänna att en schlagernörd vinner mot en fotbollsnörd när det gäller schlager.

Sista semin: Frugan fortsätter att hoa på ugglan  medans jag hoppas att ugglan trasas sönder av piloternas jetmotorer.

Vinnare: Ugglan, Fullständigt krossad i denna tävlingen. Men vi få se hur stöddig frugan är när jag utmanar henne på bolljonglering???



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....







Kommentarer
Postat av: Catrin

Bara att inse älskling...

Du har gift dig med en SCHLAGERDROTTNING !!!!

2009-03-07 @ 22:07:20
URL: http://catriin.blogg.se/

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0