Lördag...



Okej att jag vet att det inte har blixtrat något idag här i lilla blekinge. Men ändå så har den slagit ner två gånger
här hemma idag. Första gången var när min tonårsdotter av egen fri vilja steg upp en Lördag klockan NIO.

Knappt hade man hunnit hämta sig från den chocken när nästa blixt slår ner från en klar himmel. Frugans äldsta dotter och hennes pojkvän är uppe och rör på sig lite efter klockan TIO. För att hämta mig från dessa två chocker så bestämmer jag mig för att åka bort till den som betyder mest av alla för mig. Just det, det blev en liten runda bort till lilla Mamma. Efter lite skitsnack och en kopp kaffe så bar det iväg till LIllebror(27 år gammal).


Väl borta hos Lillebror (han är döpt till Martin) så blev det vätskekontroll och även ett
flak med hem. Så allt pekar ju på att det blir utgång ikväll. Men innan dess så blir det både
bio (män som hatar kvinnor) och melodifestivalen. Jag funderar faktiskt på att titta
på hela sändningen av den så kallade andra chansen ikväll. Även om man
vet att det är ett gäng looosers som få sin sista chans att övertyga att just
dom ska till globen och "gala" nästa vecka.

Till sist så kan jag tala om att vi har fått en ny "hund" i familjen. Fast dom andra säger att det är
frugans äldsta dotters pojkvän. Skillnaden är nämnligen hårfin. För han gör precis som hunden
när han får kommandon som, kom hit, sitt ner, av flickvännen. eller som flickvännen själv skrev
på sin blogg. "Om jag vill titta på melodifestivalen så blir det så, för det är jag som bestämmer"

Jag hoppas att ni alla får en trevlig Lördag/Helg..



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen.....


Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0