Ja där ser man...

Har precis öglat igenom två av dom största nättidningarna (aftonbladet och expressen) för att kolla
vad som är högst upp på listan över vad som kallas viktiga nyheter....

Om vi börjar med aftonbladet så är det följande som gäller.

* Polisraazzia mot en nätbutik. Handlar om en massa idioter som har betalat för varor som dom inte har fått. På grund av att dom gladeligen har betalat saker utan att kolla om affären ens finns.

* Allt handlar om sex??? Man har möjligheten att testa sig själv om man är sexmissbrukare.

*I november gifte sig datormiljardären Charles Simonyi, 60, med svenska Lisa, 28 - nu ska han turista i rymden för andra gången.

Om vi nu gå över till expressen så ska vi se vad dom har att erbjuda.

* En rånarliga har satt i system att sno pengar från gamla och handikappade människor. Tyvärr så är detta den enda riktiga nyheten(i mina ögon alltså). Mitt tips är att när rånarligan har fångats in så tycker jag att vi kan släppa dom.
Det vill säga att vi släpper ut dom i skogen under en svensk älgjakt. Ge dom fem minuters försprång och sedan så börjar jakten.

* Bards påhopp på Amy Diamond: Hon ser ut som en 12 åring. Hallå det där är ju inte ens en nyhet.
Det vet väl alla att hon gör.

* Sedan så är det en schlagertest som gäller. Kolla vad du kan om schlager.

Dessa "nyheter" förutom dom som ska släppas ut under  älgjakten är ju, just det inga nyheter. Nu undrar ni säkert varför
jag har tagit mig tid till att läsa detta som jag just nu sågar. Och det finns bara en enda anledning till detta.
Och det är att jag kan ha en åsikt.

Så vad är det som håller på att hända med våra största nyhets tidningar igentligen? Jo dom ger oss
det vi vill ha. För annars så hade vi ju inte köpt lösnummer eller tagit oss tid att logga in och läsa.
Så vad säger det om oss läsare igentligen? Om mig säger det bara en sak. Och det är att jag är så förbannat nyfiken
så jag kan helt enkelt inte låta bli att logga in och läsa..



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0