Fint besök????

Idag har min lilla by enligt tidningarna i alla fall haft fint besök. Vilket inte har kunnat undgå någon i dessa tider så
är ju Gert Fylking och hans vapendragare Robert Aschberg på gång med sin lilla promenad genom Sverige. Och i dag så anlände denna cirkusen till ronneby i lilla blekinge. Ja jag skriver cirkus för jag anser att det inte kan kallas för något annat.

Grabbarna har 100 dagar på sig att utföra denna uppgift, och jag skulle vilja ställa frågan. Hur jävla svårt kan det vara?
Med ett IG betyg i kartkunskap så sticker jag ut hakan och säger att Sverige är en si så där 200 mil långt. Detta skulle ju innebära att grabbarna skulle få "plåga" sig igenom hela 2 mil om dagen.
 
Och om man tänker på att det finns bokade rum och lagad mat på bordet så fort dom sätter sina fötter i stora såväl som små städer/byar så förstår ni att jag inte tycker att det dom gör är något stort.

Där i mot så gillar jag varför dom gör det som dom gör. Att samla in pengar för att hjälpa andra är aldrig fel. Och eftersom vi karlar med prostata besvär aldrig någonsin kommer att få några direktsäna galor i någon av alla dessa betalkanaler som finns så får man ju vara glad för det lilla..

Konstigt vilken skillnad det kan vara i dessa jämställdighets tider på om man har besvär med brösten eller med snorren.. Så jag hoppas att dessa vandrare få ihop en hel del pengar. Men om det är något speciellt att vandra genom sverige med allt serverat vet i fan????



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....



Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0