Djunglens lag verka gälla..

Så verka det vara just nu på mitt andra jobb, det vill säga mitt kvälls jobb. Känns lite konstigt att detta kan råda bland barn som är både döva och blinda. I alla fall när man frågar dom om vad som har hänt eller vad som har blivit sagt.

Det enda som dessa barn inte har förstått ännu är att det finns ett djur i djunglen som inte finner sig i allt detta.
Och det är ingen mindre än Fridh den
rytande fritidsledaren.

Tyvärr så är det inte så roligt att lägga ner merparten av sin arbetsdag till att just
ryta om samma sak ett par hundra gånger
varje kväll och samtidigt få förklara varje gång varför man gör det.

Men en sak är säker, så länge rösten bär mig så kommer jag aldrig att ge efter för små ungar som
beter sig som mindre vetande djur när det gäller
självklara saker som etik och moral.

Så om jag mot förmodan har några läsare
från jobbet så kan jag tala om för alla redan nu,
jag kommer att äta upp er allihop om ni fortsätter
att försöka inta mitt och mina arbetskamraters
revir....



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....


Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0