Söndag...

Imorse när jag hade vaknat till liv så hade jag alla redan
dagen innan lovat frugan att jag skulle följa med henne på loppis i brunnshallarna. Är inte så jätteförtjust i loppis men har man lovat så har man.

Men när man är på väg ut till bilen så möts man en syn som tyvärr blir allt vanligare. Just det, en kaskad av måsa skit som mer eller tänkte hela bilen. Efter att ha förklarat för frugan hur skadligt detta var för bilens lack så blev det bestämt att frugan fick gå på loppis själv medans jag åkte hem till kära mor och tvättade bilen. Och jag kan väl inte säga att jag var ledsen för att jag fick tvätta-bilen-lotten.

Lite senare på eftermiddagen så var det dags att börja ladda lite smått för dagens andra aktivitet. Hade lovat att springa på linjen när P-15 hade match hemma på vallen. Och det blev som vanligt. Det vill säga att alla små snorisar tror att dom är stjärnor och kan göra lite som dom vill. Detta gäller framför allt det verbala. Jag menar vilka fan tror dom att dom är??

Mitt råd till dessa snorisar är att lägga ner tid på spelet istället för att hålla på att tror att dom är såväl nästa Zlatan som  Pierluigi Colina. För inte är det så att dom någonsin har gjort något fel. Dom gnäller när passningen inte sitter på foten. Och oavsett vad domaren dömer så är det fel och snorisarna vet exakt vilket beslut som domaren skulle ha blåst för istället.

Men annars så har det varit en bra dag i Pelle Fridhs liv. Även om frugan blev grinig för att jag inte följde med på loppis. Eller så var hon grinig för att hon konstaterade att det inte är lätt att konkurera ut en massa mås skit.



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....


Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0