Intriger gillar vi....

Så har ännu en vecka gått och det är återigen Måndag och man riktigt känner hur semestern bara försvinner iväg. Men det är ju inte så mycket man kan göra åt just detta. Men något som vissa av fotbollsspelarna i Lördagens Cup på Vallen tyckte att man kunde rätta till blev inte riktigt som dom hade tänkt sig.

Men för er som inte var med i Lördags så ska jag sammanfatta det i korta drag. Föreningen hade två lag (ett toppat och ett lag som var betydligt sämre) och då kan man ju tycka att man ändå ska lägga ner lika mycket energi på båda lagen. Men enligt vissa av spelarna så hände inte detta. Det var spelare ( detta är vad jag har fått höra) som inte hade tränat på en evighet men som ändå fick vara med och spela. Och då vet ju alla att resultaten blir där efter. 

 Och det var då några annars så tystlåtna dam spelare tog till orda och kritiserade tränaren riktigt högt både när det gäller tal och skrift. Och det bara älskar jag.

Jag är med all säkerhet en liten intrigmakare men ni måste ju hålla med om att det är underbart när människor säger vad dom tycker och tänker. Och även står för det dom har sagt. Livet blir på något sett mycker mer spännande, det tycker i alla fall jag. Vad detta kommer att sluta vet jag inte i skrivande stund men jag är övertygad om att det sista ordet inte är varken sagt eller skrivet. 

Annars så har denna veckan börjat i ett relativt lungt tempo, men innan veckan är slut så kommer det säkert att dyka upp mera ordväxlingar och intriger. Och jag älskar dom alla....



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oh nej Pelle, jag (och fler med mig) hoppas inte sista ordet är sagt.. Vill bara berätta att uppdelningen i lagen var i Lag 1: 1 Målvakt, 2 backar, 2 anfallare och 3 avbytare... I lag 2: 5 backar.... vi fick ringa in 2 spelare som låg och sov som inte har varit med sen i vintras tror jag..

Jag som "gammal" spelare kan förstå att jag spelar i lag 2 men när unga tjejer som ger 100 på ALLA träningar och är väldigt duktiga får stå tillbaka för att det ska vara någon form av Familjefest, då är vi några stycken som ser rött!

2009-07-27 @ 17:38:38

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0