Utslag...

Idag på morgonen när jag körde frugan till jobbet så lyssnade jag som vanligt på radion. Och idag så pratade dom om KVOTERING när det gäller vissa jobb, och jag kände hur jag fick utslag över hela kroppen. För är det något jag inte tål så är det just ordet KVOTERING.

Har egentligen aldrig förstått varför detta ord ska finnas, än mindre varför det ska tillämpas. Jag menar bara varför är det så att vissa kvinnor eller män också för den delen ska ha en egen liten gräddfil beroende på vad det är för slags jobb. Det är ju helt sjukt att man skulle ha större chans till ett jobb bara för att man är svart, gul, röd, vit, man eller kvinna. För mig är det en självklarhet att kompetensen ska avgöra om man är rätt för jobbet.

Skulle det då vara att 10 stycken ska anställas någonstans och alla dom är kvinnor så är det ju bara till att konstatera att dom är bäst lämpade. Givetvis gäller ju det om det bara skulle vara män som hade fått jobben. Men så kan det ju inte fungera enligt vissa i alla fall. Nej det är då man ska plocka fram "utslags" ordet kvotering. Och så delar man snällt upp det så det blir i vissa fall fem av varje istället, och så har alla blivit nöjda. Ja alla utom dom fem som har en bättre utbildning och mer efarenhet och som i vissa fall få fortsätta att fylla i kassakort istället för att jobba.

Nej jag tycker att det är det dags att göra en Sverker (ni vet han som har tv programmet plus) ta ordet kvotering och släng det i soptunnan och låta det vara där för all framtid.

Nu till något helt annat. Vi har ju fått tillökning i familjen igen. Denna gången är det en Skånsk pojk (med två tonårstjejer så får man killar på köpet) vid namn Måns. Till skillnad från dom andra pojkarna som har kommit och gått här hemma så har denna killen lite plus.  

Man hör vad han säger..

Han äter det som ställs fram på bordet.

Han är uppe och är påklädd innan klockan tre på eftermiddagen.

Han hälsar artigt, istället för att låsa in sig på rummet i tre dagar. 

I min ålder så blir man glad för det lilla.



Har det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

Kommentarer
Postat av: Frugan

Måns ??? vem är Måns ? Om du menar Lisas nya vän så heter han faktiskt OSKAR !!

2009-08-12 @ 17:07:00
URL: http://catriin.blogg.se/
Postat av: Lisa

Måns ? Pelle han heter Oskar om du undrar :P.

2009-08-12 @ 17:15:51

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0