Valborg

Och man sitter på jobbet och gör lite allt möjligt. Men man skulle ju hellre vilja tillbringa kvällen med familjen. Men nu är detta det hårda livet för en fritidsledare att man åker på att jobba alla dessa "fylle" helger som det kallas. Kan meddela att i skrivande stund så har det varit lungt med den varan. Men kvällen är som bekant fortfarande ung.

Jag vet att alla förstå-sig-påare flaggar för att denna dagen är ett smörgåsbord för första gångs fyllor. Och jag vet inte riktigt om jag håller med om detta. Ungdomar idag tror jag inte behöver någon speciell dag för att ta sig något med alkohol i. Med dagens liberala syn på allt från alkohol till tyngre droger så tror jag att om man verkligen vill så kan det lika gärna vara en vardag mitt i veckan.

Annat var det på min tid för en si så där 25 års sedan. Då var det en flaska
 hederligt rödvin som gällde. Ska inte säga på något sätt att detta är att rekomendera
men man visste i alla fall vad man fick i sig. Och man visste även att man dagen efter
mådde allt utom bra, men det fick man ju ta.

Idag är det ju mycket annat skit som florerar på våra inneställen och även i våra vanliga hem. Så jag vet i fan om det inte var bättre förr i alla fall. Och det syftar jag på att man kunde ställa i från sig sin flaska eller sitt glas utan att vara rädd för att få något i. Idag vet man ju inte ens om man är i livet dagen efter om man släpper glaset eller flaskan för ett endaste ögonblick.

Men det bästa av allt är ju trots allt att inte inta några "droger" överhuvudtaget. Och det kan jag säga att
det är säkert inte det lättaste för många av oss men vi gör ju alla så gott det går..



Ha det bäst där yte tills vi syns/hörs igen....

Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0