Söndagskväll...

Så är det dags att uppdatera lite om vad som har hänt i påskhelgen. Frugan och jag har varit Tåg tidning 2 / 1970  SJK Svenska Järnvägsklubbenuppe i Dalarna på en liten minisemester. Har varit riktigt roligt måste jag säga. Vädret har varit helt underbart och vi har bara gottat oss och laddat batterierna inför kommande vecka. Att det sedan inte var så roligt att tillbringa alla dessa timmarna på tåget fram och tillbaka är väl något man inte kan göra så mycket åt.

Vad som också har varit roligt var ju den alla redan klassiska slakten på
Nya Ullevi. Underbart att den Allsvenska säsongen har kommit igång. Men att ett
taggat IFK Göteborg vinner med tennis siffror över Stockholms stolthet säger inte så mycket egentligen.
 
Detta visar bara att Sveriges Huvuvdstad nummer ett när det gäller Fotboll och Idrott över lag är just Göteborg. I alla fall enligt min mening.

I ett tidigare inlägg här på bloggen så skrev jag om hur dåliga domarna har varit
i SM-Slutspelet i Ishockey, och det står jag för. Men det roliga var att jag hade fått en kommentar om just detta ämne. Och det gick ut på att jag skulle hålla mig till det
som jag förstod mig på, och att domarna har genomgående hållt en hög standard.

Och det är ju då man måste fråga sig vilket slutspel han/hon/det (få skriva så för det finns alltid fega små as som kommentera annonymt) har tittat på????

Kanske var det den matchen där domarna glömde att låta en spelare komma ut på isen efter att tiden för utvisningen var slut?

Eller var det, den matchen när två man stod inne i målgården utan att bli avblåst? För att bli just avblåsta i matchen efter av samma domare för samma regelbrott?

Ja ja dom håller allt en hög standard dom där domarna....

Men vad vet jag om detta?



Ha det bäst där ute tills vi hörs/syns igen....

Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0