Mamma...

Idag kommer jag att ägna några rader åt en enastående kvinna(inte frugan denna gången) som i folkmun heter kort och gott mamma. Även om jag har passerat 40 år och är lyckligt gift och ha en dotter på 16 år som inte skäms överdrivet mycket för mig så är det ändå fenomenet mamma som är något enastående.

Hon har alltid funnits där och kommer med all säkerhet att vara där i många år till. Och många tycker säkert att det är en skyldighet som förälder att alltid ställa upp för sina barn och det kan jag hålla med om, men det finns dom som gör mera än så. Och min lilla mamma är en av dom som gör just detta.

Hon är en sådan mamma som aldrig ställer en massa onödiga frågor, även om hon under årens lopp har haft anledning att göra just detta så har det aldrig blivit så. Så jag och min lillebror har haft det helt underbart under våran uppväxt, för att vi har vetat att mamma alltid har funnits där för oss. Även om denna kvinnan många gånger bokstavligen har gått på knäna så fanns det alltid lite lite kraft kvar till lillebror och mig om det behövdes. Och varifrån hon har hittat denna reservkraft har jag inte en aning om.

Och imorse var inget undantag. Kvart i sju sätter jag mig i bilen och kör ner min dotter till järnvägsstationen för vidare färd till skolan i karlskrona när det plötsligt händer. Punktering vänster bak. Underbar början på en alla redan fullspäckad dag. I sakta fart så åker jag hem till mamma som bor en liten bit från "olycksplatsen". Knacka på dörren lite innan sju på morgonen och tala om vad som har hänt, varpå hon vänder sig om och räcker mig bilnycklarna och säger att vi hvörs senare jag behöver inte bilen. Som sagt inga stora ord eller frågor.

Tack Mamma....



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....


Kommentarer
Postat av: Micke

finns tydligen fler än jag som kan få punktering. /Micke

2009-04-04 @ 11:11:03
Postat av: Ella

hon e ju go, din mamma:) Det e min me;)

2009-04-05 @ 23:13:52
URL: http://www.metrobloggen.se/engdahl

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0