Tiggeri handlar om utseende..

Hörde en debatt häomdagen på tv om att det var så många "tiggare" runt om i vårat land som enligt politiker och annat löst folk förstörde stadsbilden som det så snyggt hette.

Detta var ett stort problem för många städer, och när jag hörde detta så drog jag lite lätt på smilbanden, och jag ska förklara varför. Tiggeri har förekommit i Sverige sen urminnes tider. Allt sedan dom gamla fattigstugornas dagar.

Men den springande punkten är att vi accepterar detta tiggeri om det är så att det "ser bra ut". Vem säger nej till den lilla söta flickan på bilden när hon kommer och be om lite godis eller en liten slant?

Medans vi allt som oftast tar i lite extra och öka farten när vi ser någon i den situationen som mannen på bilden är i, plus att det händer att man ibland fäller en kommentar i stil med att "han" få skylla sig själv. Det finns jobb om man vill arbeta.

Att sedan mannen på bilden tigger 12 månader om området, medans den lilla söta flickan blir både sminkad och påklädd med allt som tillhör tiggeri högtiderna(påsk, halloween) är även detta en helt annan sak.

Visst är det konstigt att så många av oss är så fixerade vid det yttre. Och ja jag är en av dom.



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

Kommentarer
Postat av: Saga

Vore jättekul om du ville vara med i min tävling: http://presentupplevelser.com/?p=36

2011-08-23 @ 21:53:30
URL: http://presentupplevelser.com/

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0