Måndag...

Måndag igen och ny arbetsvecka framför sig. Avslutade gårdagen med att kolla in det sista när det gällde OS. Tror inte att jag var ensam om att hålla både en och två tummar att USA skulle vinna hockey guldet i matchen mot Canada.

Okej att Canada var det bättre laget, men det är ju alltid roligt om en underdog lyckas med det som expertisen säger inte är möjligt. Mirakel har ju hänt förut menar jag. Och idag så tänkte jag att jag skulle ge mig på och ranka dom 3 största (som jag anser i alla fall) miraklerna som har hänt och det gäller inte bara inom idrottens värld. Så här kör vi.

1. På första plats kommer det största miraklet. Och det var när min dotter kom till världen. Det räcker så.

2. Jungfru Maria. Att man kan lyckas att bli gravid utan att ens vara i närheten av en mans lem är något riktigt stort måste jag säga. Att sedan hennas son uträttade både det ena och det andra är ju bara lök på laxen om nan säger så.

3. Ian o Bert. Att en ekorrelik schlagerfantast tillsammans med en överjäst greve kunde ta sig hela vägen in till den svenska riksdagen är kanske inte ett mirakel i sig. Men att det fanns tillräckligt många röstberättigade svenskar det året som röstade på dem är ett mirakel i sig. För visst krävs det ett mindre mirakel för att samla så många idioter i ett och samma land samtidigt.

I och med denna lilla lista så tackar jag för mig för denna gången.



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....


Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0