Torsdag....

Idag när jag inte (nästan som vanligt) har gjort många knop så finns det en här hemma som har fått total träningsnoja. I skrivande stund så är det fiske jakt som gäller, där frugan just nu illustreras i formen av en halvfet pingvin. Innan dess så var det backhoppning, cykling, hula hula dans med rockring. Och allt detta är fullt möjligt tack vare den berömda fitbrädan (ja jag vet vad ni tänker men det stavas faktiskt så).

Fitbrädan är inte Guds gåva till ensamstående olyckliga ungkarlar mellan 25 och 55 år utan ett jävligt bra träningsredskap. Man kan mer eller mindre träna vilken kroppsdel som helst på hela kroppen. Och detta utan att ens behöva gå hemifrån. Och detta har frugan tagit fasta på och hon tränar som aldrig förr. Hon är hyfsat duktig också kan jag intyga.

Så det är ju tur att en halvfet (det vill säga jag, och inte frugan) kommunalanställd fritidsledare har så fruktansvärt trasiga knä så att man har något att skylla på. Annars så hade grannarna runt omkring oss funderat allvarligt på vad som egentligen händer där uppe på våning 2 på blasiuskönigsgatan i centrala Ronneby. Men jag måste erkänna att det ser förbannat roligt ut.

Är övertygad om att jag själv hade behövt en stor dos träning själv, men det var ju det här med dom trasiga knäna...



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....


Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0