Hjärnsläpp...

Sitter och slö tittar på matchen mellan Lyon och Bayern Munchen. I potten ligger en finalplats till det finaste som finns i dagens fotboll nämnligen Champions League. Tyska Bayern tar ledningen med 1-0 vilket innebär att Lyon är piskade till att göra 3 för att nå den åtråvärda finalplatsen.

Och det är då det händer. Lyons lagkapten går in hårt i en närkamp och får en varning. Istället för att ta detta som en man så förvandlas denna så kallade mannen och ledaren i egenskap av kapten för sitt lag till en trotsig jävla snorunge. För att istället för att mana på sina trupper och ingjuta mod i sina medspelare så händer det som inte får hända.

Han är så fruktansvärt dum så han ger sig inte förräns han har fått ännu en varning, som betyder att han även får ett rött kort och få då lämna planen. Hur kan man vara så fruktansvårt egoistisk så att man sätter sig över sitt egna lag?? Så därför är det med GLÄDJE som jag nu tala om att i skrivande stund så står det 3-0 noll Bayern och matchen är körd för fransmännen.

Tacka den egoistiska lagkapten i Lyon för detta. För det vet jag att merparten av dom tyska fansen kommer att göra. Behöver jag tala om att denna spelaren i mina ögon aldrig mer ska få bära en kaptensbindel.

VIVA LA DUMHUVUD



HA det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0