Söndagkväll..

Mitt söndagsnöje har ikväll bestått av att städa, och åter städa. Jag begriper inte hur man kan samla på sig så förbannat mycket skit?? Och man märker det inte förens det är dags att flytta. Har idag utan att överdriva hittat dammråttor stora som taxar.

Okej att taxar inte är så jättestora men ni förstår vad jag menar. Så vad är det egentligen som gör att man samlar på sig saker som man vet att man inte ska använda? Ja i mitt fall stavas förklaringen med 6 bokstäver. FRUGAN.

 Min fru är en mästare på att behålla saker som man kanske någon gång eventuellt kan behöva, eller om det är någon annan som kanske vill ha det så man kan ge bort det. Om inte så kan det ju alltid ligga i källarförrådet ett tag. Men jag ska villigt erkänna att frugan har blivit bättre med åren

När det gäller att spara på saker så har hon gått från att vara en ekorre till ett marsvin. Ja det var banne mig en bra jämförelse.

Annars så har helgen varit lugn måste jag säga. Frågan är hur morgondagen kommer att bli? För det ni ser på bilden är vad jag ska ge mig på imorgon. Jag ska testa min så kallade karaktär och göra ett försök att sluta snusa. För er som inte vet så har jag inte världens bästa karaktär.

 Mina chanser att lyckas med detta uppdraget är väl lika stora som att en människa med en haschpsykos kan pissa rakt. Men när jag vill så kan jag vara en envis liten jävel. Om det skulle vara så att någon i min bekantskapskrets skulle tycka att jag blir otrevlig och dryg(drygare) så är det bara att säga till. Jag tål det.



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmmmm... Vill jag bli jämförd med ett marsvin ??? Nä..

2009-09-06 @ 22:59:26
Postat av: Simon

Hoppas det går bättre med att sluta snusa denna gången... Förra året gick det ju inte så bra om jag minns rätt?

2009-09-07 @ 12:21:11
URL: http://denheltvanligadagen.blogspot.com
Postat av: Camilla

Det du!!! Önskar dej verkligen lycka till! Nytt jobb och nyare bättre hälsa samtidigt! Ska hålla tummarna för dej, för jag fattar att det måste vara skitsvårt att sluta snusa.....vet ju hur svårt det är att sluta röka, o snusa måste va snäppet värre, men var stolt att du gör ett försök i allafall!

Höres! // CB

2009-09-07 @ 17:41:33

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0