En helt vanlig dag..

Har inte bloggat så mycket på sista tiden med nu får det bli bot och bättring. Befinner mig just nu på jobbet och där verkar det aldrig bli bättring. Bot kanske kommer men det ser inte så lovande ut.

Så vad är det som får en 40 år gammal fritidsledare till att varje dag umgås med obstinata tonåringar till en usel lön? Ja gott folk hade jag vetat detta så hade jag säkert skrivit ner svaret. Kanske är det så att det är spänningen som infinner sig varje dag man går till jobbet som är orsaken?

För det är helt omöjligt att förutse vad som händer från dag till dag. Vissa kvällar händer det inte mycket ska sägas, men precis när man tror att lungnet ska bestå så händer det saker som man inte ens trodde fanns på kartan. Men den största anledningen är nog ändå att jag gillar mitt jobb och mina kollegor, ja så är det faktiskt.

Annars så måste jag säga att det har varit en bra dag idag. Klockan ringde runt halv 6, och då var man ju inte jättepigg. Men innan klockan ens hade slagit halv 8 så hade man hunnit med det mesta. Så som att rasta hunden, kört och lämnat av folk vid järnvägsstationen, och även hunnit höra frugan gå upp i falsett inne i duschen. Anledningen var att efter avslutad dusch så låg det mer vatten utanför än vad någon hade kunnat räkna med en Torsdags morgon. Men det är väl aldrig fel att få golvet skurat eller vad tycker ni själva??

Har fyra timmar till att slå ihjäl på jobbet innan man kan sätta sig i bilen och åka hem till familjen. Men et ska jag nog lyckas med även denna kväll.



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....


Kommentarer
Postat av: Simon

Rubriken känns jävligt tagen om jag ska vara ärlig! ;)

2009-09-03 @ 18:10:14
URL: http://denheltvanligadagen.blogspot.com
Postat av: Pelle

Tänkte jag inte ens på...

2009-09-03 @ 19:29:34

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0