Sluta gnäll på våra ungdomar...

Ville i detta inlägg belysa något som man har hört många gånger. Och det är att dagens ungdomar saknar väldigt mycket när det gäller saker som etik och moral. Man frågar sig ju hur detta kan komma sig? Ja det är kanske så att vi som är vuxna har stor del av att dessa ungdomar saknar det jag just har nämnt.

För det finns ju faktiskt många vuxna (och jag kanske är en av dom) som inte direkt föregå med gott föredome dom heller. Men jag väljer idag att hålla mig till en PAJAS som jag läste om i tidningen idag.

I lilla Blekinge finns det en skola som heter Väggaskolan. Denna skolan är belägen i Karlshamn. Och nu i student tider så är det ju allmänt känt att det ska spexas både med det ena och det andra. Men nu tycker jag att det har gått för långt. Eleverna på nämnd skola har med Rektorns goda minne och samtycke i dagarna haft en liten uppgift att lösa. Desto mer lösta uppdrag desto mer poäng. Och det är väl inte så konstigt i sig, men det som är en stor jävla skam är vissa av dom uppdrag som ska göras.

* Hitta en Neger, är Negern bra på fotboll så blir det extra poäng. Går även bra med en svart hund.

* Leta upp en styck dvärg.

* Leta upp en utvecklingsstörd man eller kvinna.

Detta är några av uppgifterna som skulle lösas för att ha chansen att vinna tävlingen. När en av eleverna reagerar och ta kontakt med ansvarig REKTOR och vill ha detta stoppat så blir det kalla handen av REKTORN. Han finner INGEN som helst anledning till att avblåsa det hela. Men han påpekar att man KANSKE skulle ha informerat eleverna att vissa kan uppfatta det som stötande.

Så varför ska man gnälla på ungdomar när dom vuxna beter sig som dom gör????

Barn/Ungdomar gör inte vad man säger till dom. Barn/Ungdomar gör vad dom ser och hör.



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

MEN HERREGUUUD,,ja jag antar att det är sant,blir ju helt chockad,,fy fan ......tur att jag inte är dvärj eller neger för då hade man ju lipat ihjäl sig

2009-05-22 @ 13:35:18
Postat av: nnathalaj

där ser du far min.. ungdomarna gör det dom ser och hör;) lär dig det nu .. jag älskar dig.. <33 :*

2009-06-06 @ 00:13:54

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0