Påse gott och blandat...

Tänkte att jag i detta inlägget skulle blanda och ge bland lite olika saker som har berört mig under den gångna veckan.

Tänkte att jag skulle börja med att konstatera att jag i ett tidigare inlägg gällande ett lokalt derby i div 5 talade om hur fruktansvärrt dålig domare det var i denna matchen. För er som har läst detta inlägg så vet ni att en spelare i hemmalaget fick ett riktigt spel på våran målvakt. Detta resulterade i såväl sparkar som slag och idel ord som inte hör hemma på en fotbollsplan. Spelaren fick även ledas av planen på grund av att han mer eller mindre inte var kontaktbar. Domaren i matchen stod cirka 5 meter ifrån händelsernas centrum. Häromdagen kom domen. EN MATCH AVSTÄNGNING utöver den obligatoriska matchen som man alltid får vid ett rött kort blev det.
 
Detta motiveras med att domaren inte hade sett eller hört något... Bara att hoppas att denna domaren har lite självinsikt och förstår själv att han aldrig mer ska sätta sin fot på en fotbollsplan.

Något annat som för mig är en stor gåta är hur ett av världens bästa klubblag Manchester United kunde spela så urdålig fotboll i gårdagens Champions Leauge final mot Barcelona?? Sämst när det gäller har aldrig varit mer sant när det gällde Man Uniteds insats igår.

Något som har upprört mig lite denna veckan är alla signaler som jag har fått av insatt folk i skolans värld om hur det ser ut på våra högstadieskolor runt om i kommunen. Det håller på att bli en utveckling som inte gangnar någon, speciellt inte eleverna, men inte heller lärarna. Har denna veckan hört om otaliga lärare och andra personer som känner en oro över att gå till sitt jobb.
 
Detta är på grund av ökande arbetesbörda kombinerat med nedskärningar. Och att det sedan finns olika "gäng" som mer eller mindre håller på att ta över "makten" på och i skolan är ju bara det ett stort orosmoln i sig. Så nästa gång kommunen ska plocka fram den stora "slaktakniven" och skära ner så kan det vara på sin plats att tänka sig för lite. För är det verkligen rätt läge att påstå att Sverige har VÄRLDENS bästa skola när allt mer eller mindre håller på att rasa samman för att "bygget" står på en väldigt dålig grund??



Ha det bäst där ute tills vi syns/härs igen...



Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0