Mellandagsrea eller inte...

Idag på mitt "andra" jobb som jag har i Karlskrona så blev jag väldigt förvånad när min kollega ställde frågor till mig som handlade om fotboll. Hon ville veta hur mycket det kostade att lösa medlemskort för barn/familj i Kallinge SK.

Jag svarade efter dom uppgifterna jag har fått, och sa att det kostar 350 kr för enskild spelare och 500 kr för ett så kallat familjekort. Då kan det väl inte vara normalt att få betala 1100 kr för en säsong när det handlar om en pojk i 7 års åldern blev nästa fråga. Jag trodde knappt mina öron, men jag frågade givetvis vad dom betalar så mycket för? Och här kommer svaret.

* 700 kronor per säsong för att få vara medlem

* 200 kronor till något som heter tränarkostnader?????

* 200 kronor till planhyra

Och detta gott folk handlar om pojkar i ett knattelag för 7-8 åringar. Ska också tilläggas att dessa pojkar tränar 1 gång i veckan på såväl sommaren som på vintern. Och jag kan också avslöja att klubben det rör sig om är Karlskrona AIF.

Med detta nerskrivet så kan jag fortfarande inte förstå hur man från klubbens sida ta sådana(tycker i alla fall jag) fruktansvärda priser? Skulle varit intressant att veta vad det kostar för dessa pojkarna om några år? Om dom överhuvudtaget ha råd att göra det som tycker är bland det roligaste som finns.

För er som har uppgifter om vad kostnaderna är så får ni givetvis dela med er av dessa uppgifterna. Men om detta ska fortsätta så är jag övertygad om att den så kallade ungdomsverksamheten i Karlskrona AIF om några år är ett minne blott.

Men den som lever får se..



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

Kommentarer
Postat av: Catrin (frugan)

Här är de aktuella priserna Hos Kallinge SK



Familj 500kr



Vuxen(född -94 el senare) 350kr



Ungdom (född 95-02) 200kr



Knattar (född 03 el senare) 100kr



Passiva stödmedlemmar 150kr

2009-05-14 @ 23:19:22
URL: http://catriin.blogg.se/

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0