Hårdrock och Skoskav....

Jag har idag haft en underbar dag på jobbet. Det har varit fotbollsturnering på skolan med blandade resultat. Som alltid så är det ju några barn som inte gillar att spela fotboll och därför måste få göra något annat. Och det är där jag och min käre kollega kommer in i bilden. Vi fick ta dom som inte kunde/ville
spela fotboll på en helt underbar promenad i den grönskande
skogen.

Man har ju fantiserat om hur underbart det är att gå och ströva runt i skogen och bara "lyssna" på tystnaden. Man går och njuter i fulla drag helt enkelt.
 
Med det sagt så ska jag nu tala om hur det är att gå i denna idyllen med ett gäng ungar i åldrarna 10 till 12.

Allmänt gnäll att hela kroppen värker. Blandat med att det är otroooooooligt långt kvar att gå, och det är alldeles för varmt. Och när det sedan blandas med inslag av lite hårdrocksmusik på en mobiltelefon med allt annat än ett bra ljud, så förstår ni alla att det inte gick att njuta så hemskt mycket.

Men på det hela taget så tyckte merparten om vår lilla skogspromenad och det är ju ändå det som räknas.
För att få med sig alla på allt är näst intill omöjligt.



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0