Borgen växer sig allt starkare...

För er som inte har läst mitt tidigare inlägg när det gäller TOP 3 i årets Allsvenska, så kan jag konstatera att jag kommer att få rätt. Jag hade i tur och ordning följande lag.

* IFK Göteborg

* Elfsborg

* Helsingborg

Och igår så var alla dessa tre i hetluften. Helsingborgs egna kelgris Henke-mig-får-ni-inte-röra-Larsson avgjorde derbyt mot Malmö med matchens enda mål endast tre minuter före full tid. Det gäller som sagt att vara på rätt plats på rätt tidpunkt.

Det andra "derbyt" gick som bekant mellan Elfsborg och IFK Göteborg. Fast jag är väldigt blåvit i själen så går det ändå inte att göra något annat än att erkänna att igår var det Borgen från Borås som var den starkaste. En 2-0 vinst med mersmak gör att Änglarna från Götet får ta nya tag på Torsdag.

Vill avsluta med ett citat från en spelare i Brommapojkarnas Allsvenska lag som fick frågan om varför deras hemmaplan håller så väldigt dålig klass.
 
" Ja planen är inte alls bra, men det är mer svårspelat nu när vi har fått lite gräs på den, bollen studsar så ojämt".
 
Förmodligen så har denna relativt nya Allsvenska klubb ännu inte förstått att Allsvensk fotboll inte ska spelas på grusplan.



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0