Premiär...

Har precis avnjutit en Svensk premiär i U 21 EM. Okej att Vitryssland var ett mediokert lag men det tar ändå inte bort det faktum att Sverige vann fullt rättvist och gjorde det på ett "snyggt" sätt. Det verka som om det finns en hel drös med olika personligheter i detta unga landslag men ändå så dra dom åt samma håll.

Målskytten Marcus Berg. Grovjobbarna Gustav Svensson och Pontus Wernbloom, och backlinjen med Rasmus Bengtsson i spetsen. Hoppas nu bara att spelarna inte lyssna eller läser för mycket av det som kommer att kablas ut av massmedia. Det vill säga att vi är bäst i hela Europa efter denna uppvisningen mot ett blekt Vitryssland.

Men faktum kvarstår. Målen blir gjorda och poängen är i hamn, och det kan ingen ta ifrån detta roliga och glada landslag. Jag hoppas verkligen att dom ler och skratta även på fredag kväll. Inte för att det är svensk midsommar utan för att dom har bärgat en ny eller rent av tre nya poäng mot Italien.

Jag tror personligen att det kommer att bli en riktigt rolig midsommar. Och eftersom jag är en sådan komplett fotbollsnörd, och tror så mycket på en svensk vinst så har jag en utmaning till mina få läsare. Om Sverige vinner så ska jag från och med Lördag ut och gå minst en timme varje dag och tappa 5 kilo innan Juli är slut. Någon som anta denna utmaningen??

Kan tala om att jag i skrivande stund väger 88 kilo...



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0