Fredag...

Och så var det dags för världen att sörja att ännu en stor artist har gått bort alldeles för tidigt. Och jag kan ju säga att jag inte är ett fan av denna mannen som alla känner vid namnet Michael Jackson. Men faktum kvarstår. Han är ju en av dom största genom alla tider, och det kan inte ens jag säga annat om. Otaliga listettor och otaliga miljoner sålda album.

Men för mig är detta bara ännu ett exempel på en go liten kille som förvandlades till en vuxen tragisk man. Hela hans livshistoria påminner om den bekanta sagan om den fule ankungen som växte upp och blev en vacker svan. Skillnaden är bara den att Mickael Jackson gick motsatta hållet.

Med tanke på vad denna mannen har utsatt sin kropp för under den tiden han levde så tycker i alla fall jag att det är starkt gjort av honom att han inte dukade under tidigare. För inte kan det vara bra att misshandla sin kropp så pass som han har gjort.

Och ännu en gång så ställer jag frågan. Blev det bättre??? Men visst kommer han att bli saknad av många. Alla hans fans runt om i världen gråter med all säkerhet en liten skvätt idag. Och kanske även en och annan småbarns föräldrer  vars chanser till stora förlikningsbelopp angående stämningar om övergrepp på deras barn nu har gått upp i rök.

Nu tycker säkert någon enstaka läsare att jag smutskastar en av världens största genom tiderna inom pop världen. Och i så fall så får jag säkert skit för det genom en och annan kommentar. Men jag får väl ta det i så fall. Faktum kvarstår att "bygget" Mickael Jackson inte höll utan trillade ihop, och det kan ingen ifrågasätta.



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen


Kommentarer
Postat av: Björn Johansson

Så sant, så sant....fast faktum kvarstår fortfarande, han var stor, 100 % stjärna och musikgeni, 0 % hjärna....en riktig artist.

2009-06-26 @ 13:54:32
URL: http://baloo82.blogspot.com/

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0