Det kommer att bli tufft...

Var igår kväll uppe på vallen för att spana in derbyt mellan Kallinge SK och Belganet/Hallabro. På förhand så kändes det som en öppen match och jag var övertygad om att Kalinge skulle plocka hem en 3 poängare. Men nu blev det istället förlust med 1-4, och det är ju sånt som händer. Men jag tycker ändå inte att det hade behövt hända. Men olika faktorer spelar in och här kommer MIN PERSONLIGA SYN PÅ VARFÖR DET SOM HÄNDE HÄNDE.

Inställningen: Den är enligt mig alldes för dålig när det gäller vissa av spelarna i dagens Kallinge. Kan man inte alltid hitta rätt i sitt spel så får man göra det som många andra lag gör. Man får kriga fotboll istället för att spela fotboll. Man måste vara beredd att springa dom där extra meterna som kan vara extremt jobbiga, många många gånger under en match. Man måste vara beredd att få stryk för att i nästa närkamp dela ut lite.

Tappett: Kallinge är bara en i raden av klubbar som år efter år tappar alldeles för många unga bra spelare till andra klubbar. Detta innebär allt som oftast per automatik att konkuransen om platserna i laget inte direkt hårdnar eftersom dom flyktande spelarna allt som oftast inte ersätts fullt ut. Detta innebär att man kanske inte ger 100 % varje träning, för man vet till stor del att man är med i startelvan när det blir dags för match.

Och då finns det säkert någon som tycker att tränar duon gör ett fel genom att plocka med dessa spelare. Men till er kan jag säga att jag är övertygad om att dagens tränar duo gör precis allt som är det bästa för laget. Dom kan ju inte trolla med knäna om man säger så.  
Sedan så är jag övertygad om att alla som har något med Kallinge fotboll att göra, gör och kommer att göra allt som står i deras makt för att rekrytera nya spelare.

Detta inlägg kommer säkert av några läsare att uppfattas som en fullständig sågning. Och många kommer säkert tycka att jag är en stor IDIOT som inte stöttar laget i dessa svåra tider med att hylla och göra allt för att lyfta dom. Till er säger jag följande. Detta är som jag upplever/uppfattar det hela. Jag kan ha exakt hur mycket fel som helst angående det som jag nyss har skrivit. Om så skulle vara fallet så lär jag med all säkerhet få höra/läsa om det. 

Så ni som har lite insyn om det jag har skrivit om få gärna "höra" av er till mig med synpunkter. Fram till dess att detta händer så är det bara till att knyta nävarna ännu lite hårdare och jobba på. Det kommer att bli tufft.



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen.... 

  


Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0