Dagen efter...

Ja då var det dagen efter. Det vill säga midsommardagen. Och själv så mår jag alldeles utmärkt. Kan ju bero på att jag igår varken tog sill, nubbe, eller det gamliga vanliga som alltid stå på menyn i dessa tider.

Men det finns säkert många i vårt avlånga land som vaknar upp nu på morgonen med denna mannen bredvid sig, och ha dödsångest. Finns idag med all säkerhet väldigt många som igår gjorde mycket som dom innerst inne vet att dom inte skulle ha gjort.

Själv så gjorde jag det som jag gör varje morgon runt åtta tiden. Nämnligen att gå ut i köket och ge en gnällig hund mat. Och det kändes varken jobbigt eller segt. Och huvudvärk har jag inte heller. Det känns som att jag ska fira midsommar fler gånger på det sättet som frugan och jag gjorde igår.

Nää nu är det dags att sätta några öl på kylning, frugan och jag ska bort till morsan lite senare och grilla. Och väl framme hos morsan så vet jag att jag kommer göra något som jag kommer att få ångra. Men det är inte lätt att säga nej när maten är så god som den är..



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0