Ännu en fredag...

Ännu en fredag och ännu en arbetskväll. Men denna kvällen ser lite annorlunda ut.. Ska ikväll iväg med ett gäng ungdomar från fritidsgården för att se på EMD. Få hålla mig till förkortningen för jag har inte en susning om vad grabbarna heter egentligen. Så just nu så är det bara till att invänta bussen som ska ta oss ner till Karlshamn.

Ska klargöra att om det inte hade varit för att man får betalt så hade jag aldrig ens tänkt tanken på att åka och se denna grupp av smörsjungande tonårs idoler/svärmorsdrömmar. Men ikväll så har man liksom inget val. Bara till att hoppas att kvällen springer förbi en väldig fart.

Annars så har det inte hänt så mycket idag. Har gjort lite allt möjligt och inget alls om man ska vara ärlig. Har ställt i ordning lite efter studentskivan som vi hade här igår kväll. Nästa gång det blir dags så kan man ju hoppas att det är frugan och jag som får komma till dukade bord. För det kosta på om man säger som så.

Jag vet att man bara ta studenten en gång i livet men jag hävdar fortfarande att det hela är ett enda stort kommerciellt jippo. För det är säkert många föräldrar som idag har vaknat upp (dock inte frugan och jag) idag och förstått att det kommer att bli knapert resten av månaden. Och frågan man måste ställa sig är om allt det som är runt omkring verkligen är nödvändigt???

Nya klänningar/kostymer som efter ett par varv i traktorns hölass har blivit nerspillda med både dåligt rödvin och skumpa. Otaliga fotoföretag som hävdar att just dom är det enda företaget som säljer klassfoton under en 5 hundring. Men visst, smakar det så kostar det. Detta är ju något som dagens studenter kan prata om i kön till arbetsförmedlingen. Under förutsättningarna att dom har satt värde på alla tusdenlappar som deras föräldrar har ställt upp med???



Har det bäst där ute tills vi syns/hörs igen...

Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0