Torsdag Eftermiddag...

I dagens inlägg hade jag tänkt mig att jag skulle ha två stycken utnämningar från veckan som har gått. Kanske inte dom mest glamorösa priserna som finns men det får man ta.

Vi börjar med veckans STOLPSKOTT som denna veckan går till dom två kaptenerna ombord på dom två Gotlandsfärjorna som kolliderade. Jag kan inte för mitt liv begripa hur detta kunde hända? Dimma hörde jag att några sa. Dimman var visst väldigt tjock och det var svårt att se.

Och detta måste ju vara den sämsta bortförklaringen jag någonsin har hört. Ombord på dessa färjor finns det tillräckligt med instrument och teknisk utrustning för att från Gotland kunna se om en fiskmås skiter i hamnen i Oskarshamn.


Veckans nackskott går dennna veckan till den i pressen så kallade Uppsala Pappan.
Denna man/idiot har under en alldeles för lång tid hållt sin egen familj inspärrad och
även hållt dom borta från många helt naturliga saker. Det vill säga att barnen ska gå i skolan och även få leka
med andra kompisar. Kort och gott barn ska få vara barn. Barn ska inte någon gång någonstans
behöva leva i ständig skräck. Men detta är precis vad dessa barnen har fått stå ut med.

Jag kan inte göra annat än att hoppas att dom spärra in denna ( så kallade pappan) idiot och kasta iväg nycklen. Jag vet att denna man är sjuk i huvudet, för annars så gör man inte en sådan här sak. Men det går fan inte att vårda ihjäl människor heller. Eftersom nackskott inte finns i Sverige så är det bara till att låsa in honom och kasta nycklen.

Men någon av mina läsare kanske har en helt annan uppfattning?? Dela gärna med er i så fall...



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0