Tisdag eftermiddag..

Ännu en helg har gått och jag ska sammanfatta den så gott det går..

Vi börjar med den gångna helgens stora händelse. Det var ju Årsfest med fotbollsföreningen i Lördags. Och den började med en allmänt trevlig förfest hos Martin (IAN)Johansson. När frugan och jag väl var på plats så möttes vi av många leende och minst sagt glada människor. Mer eller mindre alla som räknas in i Kallinge SK var där. Lövet och Adde P satt som vanligt bredvid varandra med mössorna på huvudet. Konny hade alla redan letat upp sin egna sovhörna (fast han somnade inte förräns vid halv sex) i soffan vilket jag har hört att han alltid gör. Och bredvid Konny satt Sko Pelle och gör det han är bäst på, det vill säga att han har sina händer överallt och ingenstans.

Efterhand som klockan gick så blev lägenheten mer eller mindre "knökafull" av människor. Det var nyss hemkomne Egyptiern Hans Ferm, med Linus och Snake i släptåg. Även Janne "stentuff" Nilsson hade hittat dit och hade sällskap med sin namne Tomas Nilsson. Bland dom som inte tog något denna kvällen märkes bland annat Andreas "bullen" Edelmalm, Simon "butcher" Örhlin", och även den snart nyblivna pappan "Andy". Jag menar några måste ju ta sitt ansvar och köra en kväll som denna.

När klockan började närma sig halv 7 så var det dags för avfärd mot festlokalen. Och bortskämda  som vi är så var det alla redan framdukat och maten stod på ett långbord och bara väntade på att bli uppäten. Ja det vill säga av nästan alla. Vi hade en gästartist denna kvällen vid namn Markus Hasselberg och denna pojken blev av olika anledningar lite trött så när vi andra åt så ringde hans sovklocka och så var han borta ett tag.

Det var även andra som hade fått i sig lite för mycket av det goda denna afton. Adde P bestämde sig för att hoppa över den goda maten och "hostade" upp en alldeles egen 3 rättersmiddag som bara han kan. Detta slutade med att han ganska så omgående fick en het dejt med kudden och så var ännu en till borta.

Men vi andra hade hur roligt som helst. På det återkommande lotteriet så var det som vanligt mer eller mindre en som kammade hem så mycket det fanns att vinna. Och årets vinnare blev "Bullen" som verkade ha köpt upp en hel lottring för att vara på säkra sidan att han skulle vinna. Han hann inte mer än att sätta sig förräns det var dags att hämta nästa pris och nästa och nästa, ja ni fattar vad jag menar. Att han där i mellan hade tid att prata i mobilen är för mig en gåta??

När det sedan var dags för musikunderhållningen så smög det sig in ett inslag som ingen hade räknat med. Kallinges svar på the chippendales gjorde entre. Kanske inte lika vältränade som originalen men kläderna åkte av i alla fall. För alla känsliga läsare så kan jag tala om att det var bara överdelen som var bar. 

Bilder på vissa av dom medverkande kommer att dyka upp under kvällens lopp på just detta inlägget. Men eftersom frugan inte har lagt in bilderna på datorn ännu så får ni vänta tills hon kommer hem från jobbet. Men jag lovar er att bilder kommer att dyka upp. Själv är jag inte kapabel att göra detta eftersom jag har tummen mitt i näven när det gäller det mesta. 

Efter att han stupit i säng runt halv 3 så var ju mer eller mindre Söndagen förstörd på grund av för lite sömn. Ändå så ställde man upp när lilla mamma ringde och ville ha sällskap i bilen ner till Sölvesborg. Och för lilla mamma så gör man ju näst intill allt, eftersom jag vet att hon hade och har gjort detsamma för mig. Väl hemma runt halv 7 tiden så var det inte så mycket mer att göra än att lägga sig framför tv:n och bara ta det lungt. Framåt 10 tiden så var det dags att hälsa på kudden och sluta ögonen.

Dagen efter vaknar man med ett stort leende på läpparna och tänker YEEES äntligen Måndag och dags för ännu en vecka. Eller inte kanske. Men i vilket fall som helst var det bara att masa sig iväg och göra det man är bäst på. Det vill säga att hålla reda på alla dessa stora och tuffa killar och tjejer som tror att dom äger hela världen (eller i alla fall hela skolan). Även detta gick vägen ännu en gång och innan man visste ordet av så var även Tisdagen slut och nu sitter fman här ifen framför datorn. På det hela taget så har det varit en underbart trevlig helg i glada vänners sällskap och även en bra start på ännu en arbetsvecka.



Ha det bäst där ute tills vi hörs/syns igen 



 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Borta ett tag ???? han sov i 3 timmar.. vaknade drack lite till och somnade igen... ;)

2009-01-27 @ 23:40:38
URL: http://catriin.blogg.se/
Postat av: Pelle Fridh

Ja 3 timmar är i mina öron/ögon ett litet tag..

2009-01-28 @ 06:28:21
URL: http://pellesocensurerade.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tog inget men ser ju hyffsat laddad ut iaf :D

2009-01-28 @ 21:00:45
Postat av: Pelle Fridh

Du vet väl att en bild aldrig ljuger Bullen..

2009-01-30 @ 18:41:44
Postat av: jf

kan du inte lägga ut mer bilder på årsfesten

2009-01-31 @ 21:26:47

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0