Dags för slakt...

Ikväll så är det åter igen dags för ännu en match i handbolls VM för det Svenska landslaget. Denna gång så är det Kuwait som står för det så kallade motståndet. Och jag skriver det så kallade motståndet för en seger med allt under  en si så där 15 bollar är i mina ögon ingen seger mot ett sådant svagt motstånd

Eftersom man har varit med under Bengan Boys glansdagar där ett silver i OS och VM var ett misslyckande så är det inte annat än att man hoppas på en ny era under Staffan Olsson och Ola Lindgrens ledning. Dessa två har visat att man kan göra riktigt bra ifrån sig fast en del spelare varken har åldern eller rutinen (enligt alla sport experter) som krävs för att lyckas att gå hela vägen. Men även om denna årgången av handbollslandslaget inte ens skulle ta en medalj så kommer jag inte att bli besviken ändå. För dessa ungtuppar som spelar har visat att Sveriges framtid är tryggad och att det är dags att blicka framåt mot vad som kan bli ännu ett storlag.



Men visst finns det bilder på näthinnan som ger indikationer på att det kanske var bättre förr i alla fall? Den som lever får se som det bekant heter. Runt klockan 20.00 ikväll vet vi om det Svenska laget har vässat sina kombinationer och passningar så att det blir en behaglig resa under matchens 60 minuter. Om inte så får jag framstå som en idiot för att jag ännu en gång har misslyckats katastrofalt med ännu ett tips....



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs....

Kommentarer
Postat av: Catriin

Duktig du är nu på att lägga in bilder..

Puss

2009-01-22 @ 07:01:16
URL: http://catriin.blogg.se/

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0