Nya tankar....

Det har allt snurrat friskt i mitt lilla huvud mest hela dagen. Det spelar ingen roll vilken blaska man läser så är det ändå bara en
enda sak dom har gemensamt. Och det är elände och åter elände. Så därför så fick jag en tanke idag.
För att ta reda på lite hur gemene man och kvinna tänker och tycker om dagens värld så kommer här ett förslag.

Mitt förslag är att man bara för en endaste dag inte skulle nämna något negativt i varken tidningar eller i tv.
Tänk så underbart glada vi alla skulle bli om vi matades ett helt dygn med endast possitiva och roliga saker.
Men tyvärr så kommer det inte att bli så ens för ett endaste dygn. Och det värsta är att jag inte
tror att så många hade uppskattat denna idén i alla fall. Och det är då man får ställa sig frågan.

Vart är vi på väg att styra vårat samhälle? För er som tycker att det är bra som vi har det just nu
behöver ju inte fortsätta att läsa. Men för oss andra som har tröttnat på att inte kunna känna sig
säker när man ska gå till affären och handla, vad ska vi behöva göra för att få bort den känslan
av rädsla och obehag. Ska vi överhuvudtaget bry oss eller bara lägga oss ner på marken och
inse det faktum att vi inte kan ändra på den vägen vårat samhälle håller på att ta?

Frågorna är många och svaren är allt för få. Men kom bara ihåg en sak, det är vi människor
som har kraften att "styra" vårt samhälle i den riktningen som vi önskar. Glöm inte detta..



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0