Lördag..

Ännu en Lördag med allt vad det innebär. Ledigheten är väldigt välkommen efter en minst sagt brokig vecka på jobbet. Det ska bli skönt att få vara ledig nästa vecka och ladda upp batterierna lite. Uppladdningen började faktiskt alla redan igår med en lång och skön promenad efter jobbet i ett vintrigt och soligt väder.

Det som där i mot inte är något att ladda för är Lördagens stora grej (för frugan är det så i alla fall). Melodifestivalen ska ju ännu en gång inta dom svenska tv apparaterna och mer eller mindre dela Sverige i två delar. Jag ska vara ärlig och säga att om jag skulle få för mig att titta på denna tävling så är det bara för en enda anledning. Att jag tillsammans med många andra i morgon kan ta mig rätten att kunna klaga på allt det där som var mindre bra eller rent ut sagt uruselt.

Jag tippade ju här på bloggen förra veckan om hur det skulle gå, men det ska jag inte göra denna gången. För efter förra veckans tävling så vet man ju att det inte handlar så mycket om hur man sjunger. För om det hade gjort det, så hade vi inte haft en "snäll skrikande" Uggla med fortsatt chans att ta sig vidare till Globen. Nog om detta, dags att ta vara på det underbara vädret och se till så att dom gamla benen får lite motion.

 
Och för er som undra så blir det bara lilleman och jag som ska ut och röra på oss.



















Min fru blåvalen har annat att göra idag..




















Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....

Kommentarer
Postat av: Butch

Hehe kul läsning, men frågan kvarstår...

Vad gillar du för musik Pelle? Har aldrig hört dig säga någonting om det eller hört dig sjunga med i en låt:P

2009-02-14 @ 17:21:24
URL: http://denheltvanligadagen.blogspot.com
Postat av: Catrin

Pelle sjöng för mig precis när vi träffats "Det svär jag på" med Arvingarna. Det säger väl ALLT om hans musiksmak. hahaha !!

2009-02-14 @ 19:56:53
URL: http://catriin.blogg.se/

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0