Lika inför lagen..

Detta är ett uttryck som jag har hört ett antal gånger. Och jag blir lika full i skratt varje gång jag hör detta. Och jag ska förklara varför. När det gäller lagar och dess betydelser i dagens Sverige så handlar det mera om vilken ställning man har i samhället. Och för att belysa detta så kommer jag att ge er några exempel. Där jag kommer att använda min så kallade ställning i samhället, och kom ihåg att jag är en fritidsledare.

Vi börjar med brottet förskingring.

Fritidsledares straff: Avsked från jobbet. Avstängd från A-kassan. Få inte det så lätt att få nytt jobb.

Politekers straff: Avsked med fallskärm. Nytt jobb som landshövding någonstans i Sverige. Kan börja jobba när som helst.

Nästa är hustrumisshandel.

Fritidsledares straff: Samma som ovan.

Allsvensk fotbollsspelare: Avstängd från träningen. Kontraktet rivs. Och som kontraktslös kan man börja förhandla med andra klubbar och lägga några sköna miljoner i egen ficka.

Sedan så kommer vi till hets mot folkgrupp.

Fritidsledares straff: Just det, samma som jag har skrivit innan.

Statsanställd polis: Kan kräka ur sig ord som neger, jävla blatte, och liknande. Att det sedan spelas in på band så halva sverige kan lyssna på det på tv:n spelar mindre roll. Blir inte ens en förundersökning eftersom det inte finns tillräckligt mycket bevis för att starta en förundersökning????

Så här skulle jag kunna hålla på hela natten. Men ni som läser är ju inte dummare att ni förstår själva att orden LIKA INFÖR LAGEN bara är ett enda STORT GAPSKRATT. Nu är jag i och för sig lite jävig i detta men det är konstigt att det inte i dagens samhälle är viktigare att ta hand om trasiga barn/ungdomar än vad det är att snacka politik och sparka på en fotboll.

Tänkte som avslutning ställa en fråga till mina få läsare. Vilken av dom tre arbetskategorierna som jag slumpvis har skrivit några rader om skulle du vilja jobba som??



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....


Kommentarer
Postat av: Catrin

Inget av dom men jag undrar varör du skulle bli avstängd från A-kassan??

2009-02-12 @ 18:58:26
URL: http://catriin.blogg.se/
Postat av: mathilda

Allsvensk spelare, men som sagt rbk ger mig mer :P

2009-02-13 @ 11:45:30
URL: http://mork.blogg.se/

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0