Blykeps.

Söndag eftermiddag och det börja att reda till sig lite i alla fall. Var ute en runda igår med såväl frugan som med en del andra familjemedlemmar. Började med att gå upp till Cafe Andra Våningen för att käka lite gott. Men det var inte så mycket att välja på i den menyn inte. Där fanns bara två olika rätter att välja på, och när det står mellan fisk och vin eller en köttbit med en kall öl så är ju valet hur lätt som helst. Jag är inte tillräckligt gammal för att dricka vin nämnligen.

Efter avslutad middag bar det hemåt för att ta en titt (ja jag tittade på melodifestivalen) på spektaklet som dom kallar för tävling i sång. Vid halv tio tiden och tre öl senare så var åter dags att bege sig ut. Puben Kings Dive väntade ju på att få besök av mig, frugan, och även morbror mikael. Det var en glad och öppen stämning på puben, med en trubadur som inte hade någon världslig röst men var gör väl det?

Framåt halv ett så var det dags att gå hem (det märks att man börjar att bli gammal) för att ta sista rundan med Lilleman (vovven). När detta var färdigt så var det bara att beställa en dejt med kudden och hoppas på det bästa dagen efter.

Söndagsmorgonen började att man famlade efter ett gäng huvudvärkstabletter i medicinskåpet. Då var klockan runt halv nio och hela världen snurrade. I just det läget så kände jag mig som en lobotomerad morot. Men efter en liten runda i det fina vädret så började allt gå åt rätt håll. Och nu sitter jag bara och invänta middagen som består av pasta.


Nu till något helt annat. Fick en fråga igår av en av mina läsare vad jag har för musiksmak. Han verkade vara lite sne eftrsom han aldrig hade hört mig sjunga med eller ens nämnt vad jag gillar. Så därför tillämpar jag det gamla ordspråket. En bild säger mer än tusen ord.








Ha det bäst där ute tills vi syns/hör igen

Kommentarer
Postat av: Catrin

vasego !!!

2009-02-15 @ 17:47:13
URL: http://catriin.blogg.se/

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0