Maktens olika ansikte...



Idag på väg till jobbet så råkade jag hamna bakom en bil som inte hade värst bråttom om jag säger så.
Och svaret var att denna bil låg bakom en polisbil som inte hade så värst bråttom den heller, det vill säga att polisbilen höll 70 på en 90 väg, men ändå var det ingen som vågade köra om. Förutom Pelle Fridh vill säga. För det är ju konstigt att alla ska bli så förbannat "rädda" så fort dom ser en polisbil. Jag menar på att det säkraste som finns måste ju ändå vara att ligga just bakom. Men inte på bekostnad av att någon kan hålla 80 och köra om, men ändå inte våga göra just detta.

Jag hade blivit mera "rädd" om jag hade sett en bil eller polisen/poliserna på rätt plats vid rätt tidpunkt. Det hade varit riktigt skrämmande.





En annan maktfaktor är detta gänget från tv4. Ja jag vet att ni säkert tänker att nu har det slagit runt rejält för mig men förklaring följer. Detta glada gänget fick häromdagen fart på en tonårstjej i familjen vid namn Lisa. Som efter att ha häckat framför tv:n i otaliga timmar, till synes helt livlös helt plötsligt reste på sig och gick från soffan. Och det var bara några minuter in i programmet Det kallar jag POWER.



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen....


Kommentarer

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0