Fotbollshelg....

Det började alla redan i fredags kväll med ett lokalt Div 5 derby. Ingen höjdarmatch direkt men det blev i alla fall en pinne till Kallinge. Det som där i mot var en höjdare var det underbara vädret. Det värmde mer än spelarkvaliteten på matchen.

Idag har det bara fortsatt. Det blev ytterliggare en match, denna gången i Div 3 mellan kommunens stolthet Saxemara och Oskarshamn. Allt såg länge ut att bli ännu en 3 poängare till Saxemara. Men en bit in i andra halvlek så fick helt plötsligt hemmalagets målvakt såpa i händerna och bjöd väldigt snällt på kvitteringen fram till 1-1.

I morrgon söndag så hoppas man på att det ska bli avsevärt bättre kvalite på den tredje matchen på lika många dagar. Ska ner till Strandvallen på underbara Listerlandet och kolla på matchen mellan Mjällby AIF och Malmö FF i Svenska Cupen. Frågan är om Blekinges enda elitlag Mjällby kan slå ut Allsvenska Malmö FF? Kalla mig galen men jag tror att dom gör det..

Mitt tips 2-1 och ett skånskt respass..

Mina tips brukar ju aldrig slå in så det innebär väl att Malmö FF vinner med 17-2 istället. Men den som lever får se.. Imorgon kväll så vet man ju hur det hela blev.

Mer än jag som tycker att det är konstigt att djuren från solna i skrivande stund leder Allsvenskan???



Ha det bäst där ute tills vi syns/hörs igen

Kommentarer
Postat av: oscar björkqvist

ooh va vi älskar gnaget !

2009-04-27 @ 12:13:27

Kommentera GÄRNA inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0